Complete lerarengids

 0,00

De complete lerarengids met alle informatie en handige documenten (zoals de kleurcode kaart, tips & tricks, etc.) die je nodig hebt om te starten met Ozobot, inclusief meer dan 20 lessen.

somdn_product_page

222x gedownload

Beschrijving

In de Ozobot lerarengids bevinden zich alle documenten die je nodig hebt om van start te gaan. Onderstaand kun je in een kort overzicht vinden hoe het lesmateriaal is uitgewerkt, en hoe je gemakkelijk kunt beginnen.

Lerarengids

De lerarengids is speciaal gemaakt voor de leerkracht. Programmeren en coderen lijkt misschien ingewikkeld maar gelukkig is dat met het juiste materiaal absoluut niet het geval. Deze lessen – en ook Ozobot – zijn erop gemaakt om het programmeren en coderen niet alleen educatief, maar ook leuk en makkelijk te maken.

Ken je Ozobot nog niet? Deze gids bevat twee snelcursussen, toegespitst om duidelijk uit te leggen hoe Ozobot werkt. Ozobot is heel eenvoudig te bedienen en programmeren. Wij zijn er dan ook zeker van dat je snel en gemakkelijk van start zult gaan. Behalve het leren kennen van Ozobot is er geen voorbereiding nodig. De lessen zijn zo ontworpen dat je direct van start kunt gaan.

Ken je Ozobot al? Dan kun je misschien eens doorbladeren naar de de doelen die aan elke les gekoppel zijn. Neem een kijkje bij de woordenlijst of lees onze tips over wat je kunt toepassen om de lessen met Ozobot zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Leskaarten

In deze lerarengids vind je verschillende soorten lessen. Er zijn lessen voor de groepen 3 tot en met 8. De lessen zijn opgedeeld in drie categorieën:

  • Ozobot tekenlessen: De gemakkelijkste lessen; hiermee wordt veelal begonnen. De leerling gaat begrijpen hoe het kan dat Ozobot lijnen volgt en kleuren ziet, maar ook hoe belangrijk het is dat er nauwkeurig en precies gewerkt wordt.
  • Ozoblockly lessen: In deze lessen leert de leerling kennis maken met het ‘echte’ programmeren. Ozobot wordt geprogrammeerd met Ozoblockly: de gratis online software die wordt gebruikt om Ozobot te programmeren.
  • Ozobot Evo lessen: Deze lessen kunnen alleen uitgevoerd worden met Ozobot Evo. Er zijn twee verschillende Ozobots (Bit+ & Evo). Ozobot Evo is de opvolger van de Bit+. Evo heeft meer sensoren waardoor er uitgebreidere lessen beschikbaar zijn. Deze lessen zijn in de regel alleen voor de bovenbouw.

Extra informatie

Leerdoelen

Probleem (her)formuleren, Gegevens verzamelen, Gegevens analyseren, Gegevens visualiseren, Probleem decompositie, Automatisering, Algoritmes & procedures

Variant

Bit+, Evo

Geschikt voor

Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8, Voortgezet onderwijs

Tijdsduur

+/- 20 minuten, +/- 30 minuten, +/- 40 minuten, > 45 minuten